Ως γενικός στόχος του μαθήματος τίθεται μια πρώτη προσέγγιση με το Κυπριακό Ζήτημα, στο πλαίσιο του εμπλουτισμού του σχολικού εγχειριδίου της Ιστορίας για την ενότητα "Το Κυπριακό Ζήτημα".
Στην εργασία αυτή, γίνεται μια σύνδεση της διδακτικο-μαθησιακής διαδικασίας με τα νέα μέσα, χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο. Τα εργαλεία για την ενότητα αυτή είναι:
α) η δημιουργία σχετικού για τις ανάγκες του μαθήματος blog (http://kypriakozitima.blogspot.com/)
β) η επισκόπηση σχετικών βίντεο με ήχο από το youtube (http://www.youtube.com/)
γ) η αναζήτηση πληροφοριών και εικόνων από το διαδίκτυο, καθώς επίσης και
δ) η σχεδιασμένη ενότητα στο WebQuest για τις ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες των μαθητών.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση του παρόντος σχεδίου μαθήματος είναι η εργασία με χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, κατά προτίμηση έναν για κάθε μαθητή, και η σύνδεση με το διαδίκτυο.
Στην αναρτημένη αυτή ενότητα στο διαδίκτυο μελετάται το Κυπριακό Ζήτημα, ένα σημαντικό εθνικό θέμα που απασχολεί έντονα τη διεθνή κοινότητα. Κεντρικός στόχος του μαθήματος, πέραν του γνωστικού αντικειμένου, της γνωριμίας δηλαδή των μαθητών με το Κυπριακό Ζήτημα, είναι η επαφή των μαθητών με τα νέα μέσα και η ενεργή συμμετοχή τους και εξοικείωσή τους με αυτά, σε διαδραστικού τύπου δραστηριότητες που προβλέπονται από την δομή του blog και του WebQuest. Γίνεται εδώ, ένας συνδυασμός μετωπικής διδασκαλίας, ανακαλυπτικής και εποικοδομητικής μάθησης με στόχο:
1) Να αποκομίσουν οι μαθητές μια πρώτη εικόνα για το Κυπριακό Ζήτημα.
2) Να γνωρίσουν τα γεγονότα του Απελευθερωτικού Αγώνα της ΕΟΚΑ.
3) Να γνωρίσουν τον πρώτο πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Μακάριο Γ', καθώς και
4) Να αντιληφθούν τις συνέπειες του πραξικοπήματος και της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο.
Ένας ακόμη ειδικός στόχος της ενότητας αυτής είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές με τα νέα μέσα. Αυτό πραγματοποιείται μέσα από την πλοήγηση στις επιμέρους ενότητες του σχεδιασμένου blog και την επισκόπηση των αρχείων που ανακατευθύνουν μέσα από τους συνδέσμους σε εικόνες και βίντεο, καθώς επίσης και την ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα του WebQuest (ως φύλλο εργασίας).
Για την ολοκλήρωση του μαθήματος απαιτούνται δύο (2) διδακτικές ώρες.
- Την πρώτη διδακτική ώρα γίνεται μια επισκόπηση των επιμέρους ενοτήτων του ιστολογίου μέσα από την αρχειοθήκη.
- Η δεύτερη ώρα αφιερώνεται στην ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα μέσα από το WebQuest.
Περαιτέρω, οι μαθητές ασκούνται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων σκέψης και στην συνεργατική μάθηση, ενώ η εργασία με τα νέα μέσα τους προτρέπει να επεξεργαστούν εποικοδομητικά τη νέα γνώση και να ανακαλύψουν πληροφορίες στο διαδίκτυο με την ειδική αποστολή που έχει κάθε ομάδα στο WebQuest.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου